Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A Men\'s Health magazin szavazásán 2009-ben a A legjobb teljes testet edző eszköz címet elnyerő TRX-et az amerikai haditengerészet elit csapatánál fejlesztette ki Randy Hetrick (NAVY SEALS), - TRX magazin
részletek »

A TRX® Suspension Trainer®

TRX - egy izgalmas edzésforma.A TRX egy hordozható, felfüggeszthető funkcionális tréning eszköz, mellyel erődet, egyensúly-érzékedet, hajlékonyságodat, valamint az úgynevezett core izmok stabilitását egyaránt fejleszteni tudod.
TRX magazin
Itt vagy: TRX magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A TRX® Suspension Trainer®
A TRX® Suspension Trainer®
Mi a TRX? Két heveder lóg a falról.
A Men's Health magazin szavazásán 2009-ben a "A legjobb teljes testet edző eszköz" címet elnyerő TRX-et az amerikai haditengerészet elit csapatánál fejlesztette ki Randy Hetrick (NAVY SEALS), de mára az egyik leginnovatívabb fitness eszközzé vált világszerte. A TRX® Suspension Trainer® egy hordozható funkcionális tréning eszköz, amellyel erőt, egyensúlyt, hajlékonyságot és a törzsizmok (core) stabilitását tudod fejleszteni. Legyél kezdő, haladó vagy élsportoló, a gyakorlatokat a saját fittségi szintednek megfelelően tudod végezni.
Az átlag emberek személyi edzése - figyelembe véve az aktuális fittségi szintet és a kitűzött fittségi célokat - a funkcionális erőfejlesztésről kell, hogy szóljon. Tehát olyan gyakorlatokat kell végezni, melyek egyszerre hatnak a vázizom rendszerre és a keringési rendszerre. A mindennapi élet során erőt kell kifejteni, így elsődleges fontosságú a core izmok stabilitása. Ehhez képest a fitnesz termek inkább a testépítő módszerekkel edzők igényeit elégítik ki izolált gyakorlatokkal egy-egy izomcsoportra.

Az átlagemberek nagyrésze 8-12 órás ülőmunka után, azért mennek el a fitnesztermekbe, hogy ülve végezzenek izolált gyakorlatokat, miközben derekukat a háttámlának feszítve kímélik core izmaikat (pont azokat az izmokat, amikre a mindennapi életben a legnagyobb szükségük van). A testünk azért van, hogy használjuk

Fel kell állni a gépektől és a funkcionális eszközök és módszerek felé kell fordulni.

Célunk a saját testes edzés kiterjesztése, ami minden mozgás alapja. Az evolúció által kialakított testünk rendeltetésszerű használata, a vele született kapacitások életben tartása, optimalizása.

A fitnesz világ átrendeződése és a valódi fittség fogalmának újragondolása a Cross Fit mozgalom elindulásával kezdődött. A Cross Fit edzés rendkivűl hatékony és funkcionális, de az emberek többsége számára nagyon nehéz. A TRX ezt a fajta kemény, de hatékony edzést teszi elérhetővé az átlagemberek számára is. Abszolút funkcionális tréning, egyszerre dolgoztatjuk a vázizom -és a keringési rendszert, miközben a Core izmok folyamatosan stabilizálnak.

A TRX egyszerűségének, hatékonyságának és sokoldalúságának köszönhetően a fitnesztermek egyik kedvenc eszköze!

Az edzőterembe járók nagy százaléka egyszerre szeretne fogyni és izmosodni, amire ez az eszköz kiválóan alkalmas..

Edzés során több izomcsoport dolgozik egyszerre, tehát a teljes test munkát végez.A 3 dimenzióban való mozgás, hasonló a mindennapi élethez Így edzés során a gravitációt kell leküzdenünk a testünk segítségével.
Hirdetés

Mi a TRX?

Két heveder lóg a falról.

Hogyan működik a TRX ?

A sportszert rögzítve a plafonra, oldalfalkonzolra, a gravitációval szemben fejtünk ki erőhatást, a törzsizomzat folyamatos feszülése mellett.

Mi a különleges a TRX-ben ?

A sokoldalúság, egyszerre lehet fejleszteni erőt, állóképességet, hajlékonyságot, kordinációt. Mivel a gravitációval szemben a saját súlyoddal dolgozol a terhelés személyre szabott, így nőknek, férfiaknak egyaránt ajánlott.

Több mint 300 gyakorlat végezhető el ,de a variációk száma csak a fantázián múlik.
Természetes mozgás elemekkel dolgozik,ezért izület kímélő.

Mire hat a TRX ?

Célzottan a törzsizomzatra (hasfal, ágyékipólya, mélyhátizmok). A gyakorlatok során ezek az izomcsoportok mindíg terheltek. Miközben edzünk a gyakorlatok nagyobb intenzitása miatt pulzusunk is magasabb tartományban tartózkodik, ezáltal az izmaink formálódása mellett a szív- és keringési rendszerünk is fejlődik.
TRX Tréningek

Erő, állóképesség, motiváció! Kis csoportos edzés, mely ötvözi a személyi edzés előnyeit és a csoport adta motivációt. Égess zsírt, és fejleszd az izomzatod egyszerre!
Ha mersz keményen, hatékonyan edzeni, eddz TRX-el!

Neked miért jó?

Mert lényegében egy hordozható fitnesztermet kapsz, mellyel az elvégezhető gyakorlatok száma több százra tehető. Bárhol lehet edzeni vele, legyen az a szabad levegő egy kiadós futás után, vagy egy tornaterem, ahol a bordásfalra rögzítheted. A TRX az összeállított edzéstől függően az erődet és az állóképességedet is egyaránt fejleszti. Használatával stabilizáló izmaid folyamatosan dolgoznak. Ezt főként akkor érzed, amikor a hagyományos fekvőtámaszt a lengő madzagokon próbálod kivitelezni.

A TRX-et férfiak és nők egyaránt használhatják, fittségi szinttől függetlenül. Ezért akár a pároddal együtt is edzhettek. Mivel a gyakorlatok számtalan szögben végezhetők, az izolált mozdulatokkal szemben sokkal több izomrostot stimulálnak - így hatékonyabb lesz az edzésed. A TRX az intenzív edzésnek köszönhetően felpörgeti az anyagcserét, ezáltal szép, atletikus izmokat fejleszt.

A TRX nyújtáshoz is kiválóan alkalmas.

Mi a TRX?

Két heveder lóg a falról.

Na és? Olyan, mint a tornatermekben a gyűrű volt régen, semmi különös. Egészen addig, amíg el nem kezded használni. 10 perc után átértékelsz mindent, amit korábban a saját testsúlyoddal való edzésekről gondoltál. Ahogy idővel erősödsz, egyre többet bírsz, de az első alkalomra garantáltan emlékezni fogsz. A TRX kényszer szülte eszköz, talán éppen ezért működik.

Pozsonyi Zsolt TRX Master Trainer-rel beszélgettem a testedzés új irányáról, amely a jövőben át fogja alakítani mindazt, amit ma fitnesznek nevezünk.
Mit jelent számodra a funkcionális edzés?

Számomra attól lesz egy edzés funkcionális, hogy felkészít a mindennapi élet kihívásaira. Ebből fakadóan a funkcionális edzés nem lehet izolált, az edzés szerves egészként kezeli az emberi testet. Az én értelmezésemben ebbe nem fér bele a gépekkel történő ülve végzett edzés, ami az elmúlt 20 évben alakult ki. Manapság napi 8 - 12 órát íróasztalnál töltünk, az emberi szervezetet nem erre tervezték. Az élet 3 dimenzióban zajlik, nem arra lettünk kitalálva, hogy ülve edzünk. Igenis fel kell állni a funkcionális edzéshez, a testünket a térben kell mozgatni, szerves egészként kell kezelni, nem pedig izolálni. Tehát a funkcionális edzés felkészít a mindennapokra és segít megóvni a szervezetet a sérülésektől.
Hol húzódik a határ a funkcionális- és a sport specifikus edzés között?

Véleményem szerint a funkcionális edzés sokrétűsége megteremti az alapokat, amelyekre később fel lehet építeni a specifikus mozgásokat, képességeket, melyekre az adott sportágban szükség van; ez lehet a láb robbanékony ereje, a koordináció fejlesztése vagy egyéb izmok specifikus fejlesztése. A lényeg, hogy a funkcionális edzés mindezekhez egy kiváló alapot épít. Erre már támaszkodhatnak akár az élsportban is. Amennyiben ezek az alapok hiányoznak, biztos, hogy torzulás következik be a gerincben illetve az ízületekben, hosszútávon a sportoló nem lesz sikeres és sérülésmentes.

Hogyan illeszkedik mindebbe a TRX?

Mindazt, amiről a funkcionális edzés meghatározásánál beszéltünk, a TRX tudja.

3 dimenzióban való mozgás, hasonlóan a mindennapi élethez
saját testsúly használata a gravitációval szemben
nem izoláljuk a mozdulatokat - ezáltal a megdolgoztatott izmokat sem -, egyszerre sok izom dolgozik
nagyon fontos, hogy a használó fittségi szintjéhez lehet szabni a gyakorlatokat, folyamatosan lehet fejlődni és továbblépni, egyszerre terheli a keringést és a vázizom-rendszert, folyamatosan dolgoztatja a törzsizmokat

Mivel nyújt többet vagy mást azokhoz az eszközökhöz képest, amelyeket korábban használtál?

Talán a legfontosabb, hogy van benne kihívás. Az ember azt érzi, hogy mindig van benne újabb motiváció, folyamatosan le akarja magát győzni, új célokat tud maga elé állítani. Nagyon gyorsan lehet vele edzeni és ezalatt nem azt értem, hogy elhanyagoljuk a bemelegítést, majd a levezetést. Mindezekkel együtt gyorsabban lehet haladni, mint egy súlyzós vagy gépes edzéssel, mivel a terhelés sokrétűbb, így az ember is gyorsabban fárad. Amennyiben össze akarjuk hasonlítani a gépes edzéssel, nagyon fontos, hogy az eszköz összesen 70 dkg, egy apró zsákban elfér. Bárhova elviheted, lényegében egy hordozható fitneszterem, bárhol tudsz vele edzeni. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy bármelyik gépet ki tudjuk váltani a TRX-szel. Nem kell hozzá más, csak edzői kreativitás.

Amennyiben a súlyzókkal akarjuk összehasonlítani, talán a legnagyobb különbség abban rejlik, hogy a TRX-szel a saját testsúlyodat használod a gravitációval szemben. Súlyzóknál az emeléseket és a tolásokat használod, míg a TRX-szel rengeteg dinamikus gyakorlatot végezhetsz vagy húzódzkodó jellegű gyakorlatokat, amelyeket súlyzókkal nem tudsz megoldani. A TRX pont attól zseniális, hogy nem egy űrtechnológiai eszközről van szó, mégis rengeteg mindent tud, az egész testedet megmozgathatod.
A gyártó szerint a TRX bárhol használható, bárkinek ajánlható, bármilyen cél eléréséhez. Mennyi ebből a marketing és mennyi a valóság?

Naivitás lenne azt hinni, hogy a mai világ nem a marketingről, a pénzkeresésről és a pénztermelésről szól. Látjuk a teleshopos műsorokban, hogy jó marketinggel bármit el lehet adni. Számomra a TRX-ben az a jó, hogy amit a marketing mond, azt szakmailag 100%-ig alátámasztottnak tartom.

Valóban bárkinek ajánlható - férfi, nő, idős, fiatal -, bárki elkezdhet vele edzeni. A gravitációval szembeni dőlésszög változtatásával beállíthatja a számára szükséges ellenállást. Nálunk ezzel edz a testépítő világbajnok (Tóth Zoltán - Nabba Mr. Univerzum, WBPF Világbajnok, IFBB EUROPEAN ELITE BAJNOK), az USA-ban pedig az NBC The Biggest Loser című műsorban a 130 kg feletti emberek is képesek voltak a TRX-el guggolniFittségi szintet tekintve össze sem lehet őket hasonlítani, de mégis ugyanazt az eszközt tudják használni, természetesen nem ugyanazokat a gyakorlatokat végzik.

Mivel egy 70 dkg-os eszközről beszélünk, valóban bárhol használható, amennyiben találunk egy alkalmas felfüggesztési pontot, ami elbírja a testsúlyunkat (fa, korlát, oszlop, bordásfal stb.). Edzés előtt természetesen ellenőrizni kell a rögzítést, hogy valóban megtart-e.

Hogy mire használja az ember, az csak hozzáállás kérdése. Az edzésintenzitás, az ellenállás változtatható, lehet alakot formálni, de alkalmas terheléses tesztekre is. Rengeteg mozgást lehet vele végezni, függetlenül attól, hogy a cél a testzsír csökkentés vagy az esztétikus külső megteremtése - és akkor még nem is beszéltünk a sportág specifikus mozgásokról.
A TRX esetében a testzsír csökkenése következménye, vagy inkább célja az edzéseknek?

Azt gondolom, hogy a legtöbb ember azért megy el edzeni - még ha magának sem vallja be - hogy a tükörben mást lásson, mint mondjuk két hónappal ezelőtt, amikor belenézett. Ebből fakadóan nem a mérleget kell nézni, hogy mennyit mutat, hanem hogy az izmok előbukkanjanak a zsírpárnák alól. Megfelelő edzéssel és a célhoz igazított táplálkozással nagyon sok minden elérhető. Nagyon intenzív mozgásról beszélünk, a kalóriák még jóval az edzést követően is égnek, tehát akár célként, akár következményként beszélünk a testzsírszázalék csökkenésről, TRX használata esetén számolhatunk vele.
Használd a tested a gépek helyett!

A külföldi pozitív példákat látva komoly fejlődés előtt áll Magyarországon is a TRX-es edzés. Nem csodáról beszélünk, egyszerűen csak használni kell és működik a dolog.

Használd Te is a tested a gépek helyett!



A FUNKCIONÁLIS TRÉNING előnyei a hagyományos súlyzós/gépes erőedzéssel szemben:

Hagyományos edzés

  1. egy izomra fókuszál
  2. ülve vagy támasztott pozícióban végezzük
  3. izolált és kevésbé funkcionális mozgásminta
  4. a keringési rendszerre kevésbé van hatással
  5. a gépeken az izületi szalagoknak a vezetett mozgás miatt kevésbé kell stabilizálni


Funkcionális tréning

  1. több izmot stimulál egyszerre
  2. a törzsizmok stabilizálnak, ezáltal egyidejűleg azokat is fejlesztjük
  3. gyakorlatias, funkcionális mozgásminta
  4. komoly terhelés a keringési rendszerre is
  5. az izületi szalagok is aktívan résztvesznek a stabilizálásban
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Trx története, trxedzés, TRX Suspension Trainer, hordozható tréner,
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2012-04-26 10:00:07
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü